BrokersRing.com

חברת BR-Alpha הקימה את אתר BrokersRing.com כפלטפורמה להימורים על מניות במדיי העולם המובילים.
את פעילותה הלא רשמית החלה החברה בארץ כאשר עם תחילת פעילותה פתחה משרדיה בקפריסין.
את שירותי רכשה חברת BR-Alpha עם צעדי הקמתה הראשונים, בתקופה בה הגיעו ליישורת האחרונה בפיתוח המערכת, טרם המעבר לקפריסין.

ייעוץ אירגוני

מלבד שירותי ייעוץ בתחום השיווק, שירותי ייעוץ ארגוני נדרשו לשם הקמת מחלקות החברה ופעילותן השוטפות.

  • בניית מחלקות החברה

    • מבנה ארגוני

      כאשר מקימים חברה מאפס, בראש ובראשונה יש להבין את צרכי החברה, שאיפות בעלי החברה, להבין את אופן פעילותה הראשוני ואת המשך דרכה. עם הבנת אלו, יש לבחון את המשאבים העומדים לרשות החברה ועל פיהם לבנות את מערך החברה כך שיביא להצלחה אופטימאלית ויכוון את החברה ליעדים שהוצבו לה, ומעבר…
      לאחר הגדרת מבנה החברה, הבנת החיבור בין איבריה השונים והתאמת משאבי החברה (תקציבים, משקיעים, יכולות השותפים) החלה עבודת הקמת החברה בקפריסין.

    • גיוס עובדים בקפריסין.

      בעבודה מול חברת כוח אדם בקפריסין ביצעתי ריאיונות וגייסתי לחברה עובדים בתחומים שונים, אנשי שיווק, מנהלת קשרי AFF (אפילייט), מתכנת INHOUSE (פיתוח המערכת הראשוני בוצע על ידי חברה חיצונית), אנשי קידום אתרים, אנשי שירות ואדמיניסטרציה לחברה.

    • בניית תוכניות ונהלי עבודה

      הכנת תוכניות עבודה לכל מח', הצבת יעדים ראשוניים, יעדים עתידיים והתניית נהלי עבודה שוטפים.
      בניית נהלי עבודה תוך מחלקתיים ותקשורת בין המחלקות השונות.

    • פיקוח ראשוני ומקצה שיפורים

      לאחר הקמת המחלקות ניתן שירות פיקוח ובחינה שוטפת של עבודת היחידות בחברה.
      כדרך הטבע, כאשר מתחילים ליישם את התאוריה מוצאים לנכון לבחון את הדברים שניתן לשפר בפועל ולשנות לטובה בשטח, לכן כחלק מהשירות בוצע מקצה שיפורים לתוכניות העבודה והנהלים הפנים \ חוץ מחלקתיים.

ייעוץ שיווקי וניהול תהליכי השיווק

(לצערי) פעמים רבות תקציב שיווק של חברת סטארט אפ מהווה חלומו של כל מנהל שיווק.

מספרים גדולים עם ציפיות או לחצים נמוכים מצד המשקיעים (כתוצאה מחוסר הבנה או עניין) מביאים למצב של התפזרות והתנהלות בזבזנית מצד מנהל השיווק, לא פעם נין לראות חברות סטארט אפ יורות בפרסום והפצה לכל עבר רק לשם ייראו ויישמעו מבלי להתחשב בבאות, רק לשם הגדילה הראשונית עד למציאת המשקיעים הבאים…

תהליך זה הוא לא תמיד נכון (גם לא תמיד שגוי) ויש לדעת לזהות מתי הוא נחוץ ומתי להמנע מהצעדים שיביאו להתמוטטות מיותרת.

חברת BR-Alpha לא הייתה הראשונה בשוק עם המוצר, אולם היו קיימים שני אתרים אחרים בלבד אשר מכרו מוצר דומה.
התאמת צעדי השיווק היו צריכים להעשות תוך התחשבות בעניין שמדובר בשוק אשר נמצא בתהליכי התהוות ושאינו מוכר לכל, עניין שמציב אתגר למציאת פלטפורמות המתאימות לפרסום והפצה.

כחברת סטארט אפ היה צורך בלהגדיר מס' שלבים בתהליך שיווק המוצר;

  1. גיוס לקוחות ראשוני מוגבל, לשלב ניסוי ובחינת המערכת.

    חישוב תקציב השיווק לגיוס הראשון נעשה באופן שונה לחלוטין משאר תהליכי השיווק, אופן הגיוס, קהל היעד והפלטפורמות הפרסום וההפצה היו שונים גם כן.
    לגיוס הלקוחות הראשוני היו מספר מטרות:

    1. לאפשר לחברה לבחון את פעילות המערכת, יעילותה, לאתר תקלות שלא התגלו בשלבי הQC המוקדמים.
    2. לבחון את פעילות המחלקות השונות ולבחון את תהליכי העבודה ונהלי השירות, מכירה, והתמיכה אשר נקבעו טרם תחילת הפעילות.
    3. לייצר "באז" ראשוני קטן, להתחיל את חרושת השמועות שבא לשכונה בחור חדש.
  2. קמפיין שיווק ראשוני – חדירה לשוק בהתהוות.

    לאחר מקצה שיפורים אשר נעשה למערכת, תיקון והתאמת תהליכי העבודה החלנו בתהליך השיווק הראשוני.

    כפי שכבר צויין, היה מדובר השוק אשר בהתהוות, לכן מחד גיסא היה צורך לייצר הסברה של המוצר, להשקיע בהתוודעות הלקוחות הפוטנציאלים למוצר חדש בתחום חדש, מאידך גיסא היה צורך לשווק ולמתג את האתר של חברת BR-Alpha על פני 2-3 המתחרים שכבר החלו לפעול בשוק. החכמה הייתה לדעת לאזן בין שני הצרכים כך ששני הצרכים יילכו יד ביד ויביאו לתפוקה אופטימאלית.

    נקודה מעניינת בתהליך גיוס הלקוחות ושיווק המוצר בכלל הייתה שמדובר במוצר המשלב שני שווקים קיימים שמידה מסויימת חופפים האחד לשני- שוק ההימורים ושוק המשקיעים בבורסה.

    הקמפיין כלל גיוס AFF אפשריים בתחומים השונים (הימורים, משקיעי בורסה), הכנת תשתיות של אתרי תמיכה שונים, רכישת מדיה ופרסום באתרים מובילים (בעיקר באתרים מתחום העסקים, שוק ההון וכדומה), כתבות פרסום, סקירות ועוד.

  3. הגדרת קמפיין שיווק שוטף.

    לאחר בחינת הקמפיין הראשוני והגדרתו כהצלחה, ביקשו בעלי אתר BrokersRing.com לייצור תכניות שיווק שוטף, תחזיות צמיחה, תקציבים ומשאבים עתידיים לגדילת החברה וגיוסי הון נוספים.

קידום אתרים לשוק בהתהוות.

קידום אתרים לשוק בהתהוות הוא כאחד הקל והקשה ביותר למימוש, אסביר:
כאשר מדובר על שוק קיים, כלי קידום אתרים ותוכנות שונות, בשילוב כלי בחינה של גוגל, מאפשרים לבצע ניתוח שוק וסקרי מילות מפתח לשם הבנת קהל היעד ואופן התנהגותו.
לכן כאשר מדובר על שוק שאינו קיים, או שבחיתוליו, קשה לנחש אילו ביטויי מפתח יאמצו קהל הלקוחות הפוטנציאלי, באילו מילים ישתמשו על מנת למצוא את המוצר מבוקש במנועי החיפוש.
ניתוח שוק וסקר מילות מפתח במקרים אלו דורשים שימוש בכלים שונים, ביצוע סקרים שונים וניתוח תוך אינטרקצייה ממשית עם קהל היעד הפוטנציאלי.

הקל בדבר הוא שקידום אתרים בשוק בתולי מאפשר לראשונים לבסס מעמדם בקלות ייתרה בתוצאות החיפוש אשר עתידים להיות רלוונטיים.
לראשונים בתחום ישנה גם הזכות להוביל מהלכים שיטמיעו את המונחים אשר ישמשו את קהל היעד והפצת מילות המפתח ברחבי מדיית האינטרנט כך שיוטמעו ויפעלו לטובת הראשונים.
בעניין זה זכיתי פעמיים כאשר לראשונה יצא לי לעשות זאת בתור יועץ קידום אתרים כאשר בשנת 2004 זיהיתי את הצורך בשירותי ייעוץ קידום אתרים (לקריאה נוספת: "יועץ קידום אתרים, זכות ראשונים"). בשנייה כאשר שירותי נדרשו בחברת BR-Alpha, בהכנת תכנית קידום אתרים לתחום אשר היה בחיתוליו.

0
  מאמרים נוספים

    הוספת תגובה