שדרוג אתרים, שדרוג אתרים מקצועי

 

אם לשם בניית אתר חדש יש צורך באפיון מקצועי הנעשה על ידי יועץ קידום אתרים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על שדרוג אתרים קיימים.
לפני שדרוג אתר לשם קידומו ושיווקו באינטרנט או שיפור פעולות הקידום המבוצעות יש לבחון בקפידה ולהעריך נכון את המצב הקיים.
שדרוג אתר ללא תשומת לב למצב הקיים עלול לגרום לנזקים ברווחים הקיימים שהוא מניב, תנועת הגולשים והמוניטין אותו האתר צבר במשך תקופת קיומו באינטרנט.
אתר קיים כבר הקנה לעצמו משקל מסוים במנועי החיפוש ודפי האתר חשופים בתוצאות חיפוש בגוגל ודומיו, מבנה ועיצוב האתר אליו הגולשים רגילים (גם אם הוא לא נכון) ופעילות יומיומית שוטפת, צרכי העסק או החברה אותם מייצג האתר וצרכי הלקוחות.

שדרוג אתרים, ניתוח מקצועי ומקיף עבור אתרים לפני שדרוג                      צרו קשר לפרטים


בחינה והערכה של כל אלו צריכה להיעשות באופן מדויק ואמין כך שעבודת שדרוג האתר תעשה תוך נזק מינימאלי וניצול נכון של המשאבים הקיימים.
על מנת שתוכלו להבין עד כמה חשוב לבצע אפיון נכון ומקצועי לפני שדרוג אתר, הבאתי לפניכם הסבר על כל אחד מהאספקטים אותם יש לבחון כאשר מחליטים על שדרוג אתר קיים.

כמובן שכל שדרוג ובחינה של אתר נעשים באופן אינדיבידואלי על פי סוג האתר, צרכיו או צרכי העסק\חברה אותם הוא מייצג וכדומה.

שדרוג מבנה אתר

כמעט בכל בניית אתר השתמשו ביותר משפת תכנות אחת על מנת ליצור אותו, רוב אתרי האינטרנט שנבנו בעבר (וגם כיום) לוקים בחסר בכל הקשור לתחום הקידום אתרים, בעיתיות האופן שבו ביצעו את בניית האתר מתבטאת במספר מישורים שונים- שפות תכנות בעזרתן בנו את האתר, האופן שבו השתמשו בשפות תכנות אלו והפונקציונאליות הקיימת לשימוש באלמנטים שעוזרים לקידום האתר במנועי החיפוש.

הרבה פעמים שדרוג אתר ברמת הקוד והמבנה הטכני שלו יכולים לשמר עיצוב קיים וחזות קיימים כך שהגולשים לא יבחינו בהבדל אולם מנועי החיפוש יעריכו את האתר פי כמה וימקמו אותו בתוצאות חיפוש טובות יותר.

שדרוג ושינוי שפות תכנות

ישנן שפות תכנות (לקריאה נרחבת) רבות בעזרתן ניתן לבנות אתר אינטרנט ולהגיע לתוצר סופי זהה, אולם חלק משפות תכנות אלו מתאימות יותר עבור בניית אתרים וחלקן פחות. כאשר אני אומר "לא מתאימות לבניית אתרים" אין בכוונתי לומר שלא ניתן לבנות עימן אתרי אינטרנט אלא שהצורה בה הן מציגות את התוצר הסופי אינה מתאימה לקידום אתרים או אופטימאלית לקריאה על ידי מנועי החיפוש והבוטים שלהם.

כאשר ניגשים לבחון אתר קיים ולעשות שדרוג למבנה שלו יש לבדוק את השפות בעזרתן ביצעו את הבנייה ולראות אילו חלקים מקוד האתר נכתבו בשפות לא מתאימות וכיצד יהיה ניתן להחליף שפות אלו בשפות תכנות מתאימות יותר.

שדרוג קוד אתר קיים

בניית אתרים, שדרוג אתר קיים

גם בשפות תכנות המתאימות ואופטימאליות יותר לקידום אתרים יש צורך בבחינת שדרוג הקוד, זאת מכיוון שבכל שפת תכנות ניתן לתכנת במספר דרכים שונות, ישנן מספר פקודות בעזרתן ניתן ליצור תוצאה חזותית זהה, אך חזות האתר לא מציגה בהכרח אותה תמונה כאשר מסתכלים מאחורי הקלעים על הקוד והפקודות עימן השתמשו. מנועי חיפוש שסורקים אתרי אינטרנט קוראים את קוד האתר והאופן שבו הוא נכתב לכן לא רק שפת התכנות חשובה אלא הצורה והפקודות בהן השתמשו בעת שימוש בשפה.

תחביר

מעבר לבדיקת הפקודות עימן השתמשו יש לבדוק שתחביר האתר נכון, ממש כפי שאנו כותבים בעברית או כל שפה אחרת ומשתמשים בתחביר נכון (בפסיק, נקודה גרשיים וכו'), כך בזמן שדרוג אתר יש לוודא שהתחביר נכון. כפי שאנו נקרא פסקה ונבין אותה גם ללא תחביר נכון כך גם כתיבה שגויה של קוד אתר יכולה להיות מובנת ויחד עם זאת עדיין לגרוע מאיכות האתר וקידומו באינטרנט.

שדרוג פונקציונאלית של אתר

פונקציונאליות האתר מתבטאת בשתי רמות עיקריות- פונקציונאליות לגולשים באתר שהיא חלק נכבד ממכלול שנקרא "ממשק משתמש" ופונקציונאליות עריכה וניהול של אתר.

שדרוג פונקציונאליות עריכה וניהול אתר נעשית גם ברמת הנוחות וגם ברמת קידום האתר. הרבה פרמטרים אליהם מתכנתים ובוני אתרים לא מייחסים עניין הם בעלי חשיבות גבוהה מבחינת קידום אתרים, החל מהדברים הקטנים כמו עדכון כותרות (TITLE)(לקריאה נרחבת) בדף תוכן ועד לאוטומטיזציה של מידע וקישור נכון של אינפורמציה באתר.
שדרוג פונקציונאליות כזו יכול לחסוך אלפי שקלים בקידום אתר ושיפור הרווחים בטווח קצר וארוך, לחסוך עשרות שעות עבודה בחודש ולהקל תפעול האתר בצורה משמעותית.

שדרוג אתרים, ניתוח מקצועי ומקיף עבור אתרים לפני שדרוג                                        צרו קשר לפרטים


שדרוג פונקציונאליות לגולש יכולה להתבטא ברמה הכי פשוטה של טפסים ליצירת קשר, תגובות באתר, מתן מענה מהיר על ידי מערכת סינון מידע באתר, פורום או חנות להזמנת שירותים\מוצרים באתר.
מיותר לציין כי שדרוג השירות, הממשק לגולשים והמענה באתר ישפר את מוניטין החברה\אתר בפני הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. כפי שצוין בתחילת נושא זה, נוחות שימוש ועזרים לגולש הם שני מאפיינים חשובים מתוך מספר המודדים את ממשק המשתמש באתר (UI- User Interface) כאשר המאפיינים הנוספים נוגעים יותר לפן העיצובי והוויזואלי של האתר.

שדרוג עיצוב ומראה של אתר

עד כה בחנו שדרוג אתר מבחינת הקוד שלו, שפות התכנות, תחביר הקוד ופונקציונאליות האתר.
כל אלו חשובים עד מאוד אולם לרוב לא משפיעים על התצוגה החיצונית של האתר.
כאשר בוחנים שדרוג אתר יש לבחון לא רק את המפרט הטכני אלא גם את העיצוב והמראה שלו. הרבה פעמים עיצוב של אתר לא תואם את מאפייני המוצר או השירות הנמכרים בו. באתר שלי לדוגמא הלוגו לא הכי מתאים לשירותים שאני מציע הסיבה לכך היא שהלוגו עוצב מלכתחילה למוצרים בתחום אחר שמתאים לו עיצוב "לבבי" יותר, ומכיוון שהעסק שלי עדיין לא תאגיד אני לא רואה צורך לפצל אותו לשתי חברות שונות.

לעיצוב אתר יש חשיבות גבוהה מבחינת ההשפעה על הגולשים והלקוחות הפוטנציאלים אולם השפעתו על קידום האתר במנועי החיפוש חשובה לא פחות ובעלת משקל משמעותי בעניין זה.

תוכן אתר והדפים הקיימים

תוכן אתר הוא אחד הגורמים היותר משפיעים על הצלחתו, הן מבחינת קידום האתר במנועי החיפוש והן מבחינת יחס ההמרה שלו והרווחים שהוא יוצר. תוכן באתר צריך להימדד מבחינת שירות הגולשים, שיווק המוצרים והשירותים המוצעים באתר. אחת הבעיות הנפוצות הקיימות אצל אנשי מקצוע בתחומים שונים היא שאין הם רואים את צד הלקוח, מה שנראה להם ברור מאליו לאו דווקא מובן לגולשים, לכן יש לבחון טוב את התחום המדובר ולהבין את האספקטים השונים עליהם יכולים להסתכל הלקוחות והגולשים וכיצד להציג בפניהם את האינפורמציה בצורה הטובה ביותר, הן מבחינת הקניית מידע והן מבחינת מכירת השירות באתר.

מלבד האופן בו משפיע התוכן על הלקוחות הגולשים באתר יש לבחון שדרוג תוכן אתר לעומק, את מבנה התכנים הכולל באתר ואת תוכנו של כל דף אותו אנו רוצים לקדם במנועי החיפוש. בחינה זו של תוכן האתר והשפעתו על קידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים הוא תחום בפני עצמו עליו תוכלו לקרוא יותר פרטים במאמר כתיבת תוכן לאתרים.

שדרוג אתר תוך שמירה על הקיים

כאשר מבצעים שדרוג לאתר אינטרנט אשר קיים זמן מה ברשת, אחת הטעויות הנפוצות בזמן התהליך היא פגיעה במיקומים הקיימים במנועי החיפוש. שדרוג אתר אינטרנט אשר קנה לעצמו וותק ומופיע במילות מפתח (לקריאה נרחבת) וביטויי חיפוש המניבים כניסות לאתר צריך להיעשות בחוכמה ויתר זהירות.

קוריוז קצר על שדרוג אתרים

לרוב כאשר משדרגים ובונים מחדש אתר, משנים את תוכן הדפים, את מבנה הדפים והעיצוב שלהם, ואת כתובת הדפים הקיימים. במידה ושינויים אלו לא נעשים בחוכמה, הפגיעה בהכנסות מהאתר וכמות הגולשים היא כמעט מיידית, תוך מספר ימים עד חודש בערך, דפים מהאתר אשר היו ממוקמים בתוצאות חיפוש שונים בגוגל ומנועי החיפוש נמחקים ולא מופיעים תחת ביטויי החיפוש ומילות המפתח אשר הניבו כניסות של גולשים עד כה. עבודה נכונה על פי ניתוח ותכנית עבודה של יועץ קידום אתרים תמנע את הנפילה ותצמצם את הנזקים שייגרמו כתוצאה משדרוג האתר.

לסיכום

שידרוג אתר קיים הוא לא דבר של מה בכך, יש לדאוג לאבחון מקצועי של האתר הקיים, ניתוח נכון מבחינת כל האספקטים- מראה אתר, קוד האתר, פונקציונאליות, תוכן האתר, עיצוב קיים, צרכי הגולשים וצרכי העסק או החברה אותם מייצג האתר. לכן לפני שדרוג אתר יש צורך באפיון מקצועי וניתוח נכון של המצב הקיים והיעדים אליהם רוצים להגיע.

שדרוג אתרים, ניתוח מקצועי ומקיף עבור אתרים לפני שדרוג                                        צרו קשר לפרטים


0
  מאמרים נוספים

    הוספת תגובה