סדרת המאמרים זו באה להקנות לכם הבנה בסיסית אודות קידום אתרים, למי שלא מבין כלל בתחום מומלץ לקרוא את המאמרים סדר הופעתם (בתחילת וסוף כל מאמר יש חץ למאמר הבא). לאלו מכם המעוניינים להשלים ידע כנסו לרשימת מאמרים וטיפים. אם לא מצאתם תשובה לשאלתכם אתם תמיד מוזמנים לשאול אותי בפורום
- הנוסחה (אלגוריתם) של מנועי החיפוש
- איך מקדמים אתרים
- קידום אתרים- סדר פעולות קידום
- טכניקות קידום אתרים פסולות
קידום אתרים (SEO- Search Engine Optimization)
על קידום אתרים במשפט אחד ניתן לומר שזה "קידום אתר בדפי התוצאות של מנועי חיפוש (כגון גוגל)" .
המטרה של מקדמי אתרים היא לדאוג שאתרים יופיעו בתוצאות הראשונות של מנועי החיפוש כאשר גולשים (לקוחות פוטנציאלים) מחפשים את המוצרים\שירותים אותם מציעים באתר.
המילים בהם משתמשים הגולשים לחיפוש המוצר נקראים "ביטויי חיפוש" או "מילות מפתח".
כאשר מקדמים אתרים, שמים דגש על מילות המפתח ועל פיהם דואגים לקדם את האתר במנועי החיפוש. קראו עוד על מילות מפתח וביטויי חיפוש
הנוסחה (אלגוריתם) של מנועי החיפוש
מנועי החיפוש וגוגל בראשם פיתחו נוסחה (אלגוריתם) שמודדת מספר רב של פרמטרים שונים על פיהם נקבעת הרלוונטיות של אתרי אינטרנט לכל ביטוי חיפוש (מילת מפתח). לכל פרמטר אינסוף משתנים ומשקלים שונים המושפעים מכל שינוי הנעשה באתר ומחוצה לו. הנוסחה המלאה והאמיתית לא ידועה לאף אחד בעולם!!, היא דינאמית ומשתנה כמעט באופן קבוע מה שמחייב מקדמי אתרים לבצע מעקב קבוע אחר האתרים והשוק. למרות עשרות ומאות הפרמטרים הנמדדים והשינויים שנעשים ללא הרף, ניתן לומר בכלליות שהפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום האתר במנועי החיפוש הם:
- תוכן האתר והצורה בה הוא מוצג.
- קוד האתר (הצורה בה תכנתו את האתר).
- קישורים מאתרים אחרים.
- המתחרים הקיימים בשוק והנתונים שלהם.
אז איך בכל זאת מקדמים אתרים?
למרות שהנוסחה (אלגוריתם) של מנועי החיפוש לא ידועה במלואה לאף אחד, ניסוי וטעייה, ניסיון אישי, מחקרים מתמשכים ויכולות ניתוח גבוהים, הם אלו המאפשרים לבצע קידום אתרים ולהגיע להישגים.
בעצם, המשימה של מקדמי אתרים היא "לעבוד" על גוגל ולשכנע אותו שהאתר אותו הם מקדמים הוא האתר הכי רלוונטי לביטויי חיפוש בהם רוצים להיות ראשונים.
מקדמי אתרים ברובם פועלים על פי ההשערות המקובלות בשוק בשילוב הניסיון שלהם וכך מבצעים פעולות קידום להבאת האתר, הטובים יותר נוברים לעומק בחיפוש אחר מידע באינטרנט והטובים באמת בעלי יכולות ניתוח והבנה עמוקה יותר כיצד מנועי החיפוש "חושבים".
טכניקות קידום אתרים פסולות (Black Hat SEO)
פעולות קידום אתרים תקינות נקראות "כובע לבן" ("White Hat") לעומתם ישנם טכניקות קידום אתרים פסולות אשר גורמות לנזקים מבחינת הקידום, פעולות אלו נקראות "כובע שחור" ("Black Hat"). מקדמי אתרים רבים הם לא מקצועיים ועלולים לגרום לנזקים לאתרי אינטרנט אותם הם מקדמים.
נזקים אלו עלולים להיות בלתי הפיכים ולגרום לפסילת האתר והסרתו המוחלטת ממנועי החיפוש כך שלא יוצג בשום חיפוש, חלק מהפעולות הפסולות גורמות לדחייה ועיכוב של קידום האתר כך שיופיע במיקומים גרועים בתוצאות החיפוש. לכן יש לבחור בקפידה את האדם או החברה שתבצע את קידום האתר.
קידום אתרים- סדר פעולות קידום אתר
מחקר "ביטויי חיפוש"
יחד עם איפיון האתר יש לבצע מחקר מילות מפתח כדי למקד את ביטויי החיפוש הכי רלוונטיים והכי כדאיים כלכלית, אלו שיניבו את כמות הכניסות והרווחים הגבוהים ביותר (ROI) ביחס לעלות הקידום, מחקר כזה צריך להתבסס על מספר פרמטרים חשובים על מנת להגיע למקסם את קמפיין הקידום.
קרא עוד על מילות מפתח וביטויי חיפוש ……
איפיון ובניית אתר
במצב מושלם קידום האתר יתחיל עוד בבניית האתר, במידה וקיים כבר, יש לבצע ניתוח של מבנה האתר הקיים ולראות כיצד ניתן לשפר אותו לייעול הקידום בגוגל, כאשר איפיון אתר וניתוחו ייעשה אך ורק על ידי יועץ קידום אתרים מומחה, כפי שאתם לא נותנים לקבלן לבנות לכם בית בלי תוכניות של מהנדס מומחה, כך אין לתת לחברות בניית אתרים לעשות את איפיון האתר! כמו כן גם לא רצוי לסמוך על מקדמי אתרים שאין ברזומה שלהם ניסיון רציני והבנה גבוהה של התחום.
איפיון נכון של מבנה וקוד האתר יחסכו לכם סכומי עתק בפעולות שיווק וקידום באינטרנט ויעלו משמעותית את הרווחים וההכנסות מהאתר.
קרא עוד על אפיון אתרים, מערכות אינרטנט- חשיבות מבנה ……
שפות תכנות
ישנן שפות תכנות רבות, לכל שפת תכנות ייעוד ותפקיד שונה, חלקן מקבילות בתפקידן חלקן בעלות שימוש ייחודי.
בכל שפת תכנות ניתן למצוא פקודות שונות עימן ניתן להגיע לתוצאה סופית זהה, מומחיותו של יועץ קידום אתרים חשובה במקרה זה שכן תפקידו כחלק מאפיון האתר והחלטה על המבנה הוא לא רק להסביר באילו שפות לתכנת את האתר, אלא גם לדאוג שהמתכנת או החברה שבונה את האתר ישתמשו בפקודות הנכונות האופטימאליות לקידום האתר באינטרנט.
קרא עוד על אפיון אתרים, מערכות אינרטנט- חשיבות מבנה ……
כתיבת תכנים לאתר
בזמן בניית האתר ולאחר מחקר מילות המפתח יש להתחיל כבר עם כתיבת התכנים הראשיים לאתר, לתכנים אלו יש משמעות רבה להצלחת העסק, מעבר לתכנים שיווקיים מוכרים, האופן בו משתמשים במילות מפתח (ביטויי חיפוש) בתוך התוכן משפיע על הקידום. מעבר לתוכן הראשי לאתר ישנם תכנים תומכים רבים אשר עוזרים עם קידום האתר, חלקם מוצגים באתר עצמו חלקם מוצגים באתרי אינטרנט אחרים.
קרא עוד על כתיבת תוכן לאתרים ……
מבנה פנימי של תוכן האתר
לאחר שהאתר הוקם יש משמעות גדולה מאוד לאופן שבו מציגים כותרות בדפים, כיצד מקשרים בין דף אחד לשני, אילו קישורים מוצגים בתפריטי האתר וכיצד הם מוצגים בפני מנועי החיפוש. ישנם הרבה פקודות אשר עוזרות למנועי החיפוש לנתח את דפי התוכן בצורה כזו שתעזור לקידום האתר.
קישורים חיצוניים לאתר
עם עליית האתר לאוויר ותוך כדי כתיבת התכנים לאתר מתחילים עם פעולת הקידום הנפוצה ביותר, השגת קישורים חיצוניים, קישורים מאתרי אינטרנט אחרים המובילים אל האתר שלך. יש מספר רב של דרכים להשיג או ליצור קישורים חיצוניים, לכל קישור משקל שונה בתרומתו לקידום האתר, התרומה לקידום מושפעת מסוג הקישור והמקום (הדף\אתר) ממנו הוא מקשר לאתר.
ינואר